اخبار, مقالات

آموزش ساخت شماره‌ مجازی

شماره‌ مجازی

در ابتدا باید اشاره کرد که شماره‌ مجازی وجود خارجی و حقیقی ندارند و توسط افراد خاصی ارائه می‌شوند و هیچ اثری از هویت افراد باقی نمی‌ماند.

این روزها ارتباط اینترنتی از طریق پیام‌رسان‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی مختلف بسیار فراگیر شده و هر روزه نیاز‌های متفاوتی در خصوص این نیازها مطرح می‌گردد.

داشتن چندین حساب کاربری یکی از این نیازهاست. کاربران زیادی هستند که تمایل ندارند اطلاعات شخصی آن‌ها به خصوص شماره تماس آن‌ها در این تمامی این حساب‌ها فاش شود.

با این وجود شرکت‌های زیادی ایجاد شده‌اند که در جهت ایجاد و ارائه شماره تماس‌های مجازی فعالیت می‌کنند. این شماره تماس‌ها وجود خارجی ندارند اما بسیاری از امکانات مشابه شماره‌ تلفن واقعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شماره‌ مجازی بدون نیاز به احراز هویت یا نمایش شماره تماس اصلی با حفظ حریم و امنیت کاربر امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های مختلف را ایجاد می‌کند.

شماره‌ مجازی

شماره‌ مجازی چیست؟

شماره‌ مجازی ‎به خط تلفن هیچ ارتباطی ندارد و به مکان ثابتی محدودیت ندارد. از شماره مجازی برای دریافت تماس با هر دستگاهی همچون تلفن همراه یا تلفن نرم‌افزاری می‌توان استفاده کرد.

در واقع امکان اتصال هم‌زمان شماره‌ مجازی به چندین خط تلفن همراه از اصلی‌ترین قابلیت‌های این سرویس به‌شمار می‌آید.

با ساخت شماره‌ مجازی می‌توان در پلتفرم‌های تلگرام ، واتساپ ، توییتر ، اینستاگرام و… ثبت‌نام کرد و بدون استفاده از شماره‌ی شخصی از قابلیت‌های آن استفاده کرد.

پس از ساخت حساب‌کاربری در پلتفرم‌های اشاره شده به راحتی می‌توان شماره‌ مجازی خود را در اختیار مخاطبان و مشتریان خود قرار دهید و با آن‌ها در ارتباط باشید.

 

مزایای استفاده از شماره‌ مجازی :

کاهش هزینه‌های برقراری ارتباط

برقراری ارتباط در فضای مجازی در فضای اینترنت صورت می‌گیرد بنابراین هزینه‌های استفاده از این سرویس در مقایسه با شماره‌های شخصی کاملا به‌صرفه می‌باشد.این هزینه‌ها هنگام برقراری ارتباط با شخصی در کشور دیگر به‌طور کامل مشهود می‌باشد.

سهولت در استفاده کردن

هزینه ساخت و راه‌اندازی شماره‌ مجازی رایگان می‌باشد و نحوه‌ی ایجاد آن بسیار ساده است.تنها کافی‌ست از اپلیکیشن‌های ساخت شماره‌ مجازی استفاده کرد.

 

دارای امنیت بالا با ایجاد حفظ حریم خصوصی

امروزه یکی از دغدغه‌های مهم کاربران حفظ امنیت است و شماره‌های مجازی می‌تواند این دغدغه را از بین ببرد.

بیشتر اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها هنگام ثبت‌نام از کاربران شماره شخصی به همراه آدرس ایمیل دریافت می‌کنند و برخی از این پلتفرم‌ها از این شماره را به دیگر کاربران نمایش می‌دهند و همین علت به خطر افتادن حریم خصوصی کاربر می‌شود. استفاده از شماره‌ی مجازی مانع دسترسی هکرها و کلاه‌برداران فضای مجازی از شماره تماس کاربر می‌شود.

قابل توجه است اگر به هر دلیلی حساب کاربری ساخته شده با شماره‌ مجازی از دست برود بازگردانی آن کار راحتی نیست.

این ویژگی یکی از محدودیت‌های شماره‌های مجازی است.برخی از ارائه دهندگان این سرویس ممکن است یک شماره مجازی را در اختیار چند کاربر قرار دهند و باعث به خطر افتادن امنیت کاربر می‌شوند.

در مقابل برخی ارائه دهندگان نیز یک شماره‌ مجازی را تنها در اختیار یک کاربر قرار می‌دهند.‎

 

افزایش اعتبار در کسب و کار

یکی دیگر از قابلیت‌های شماره‌ مجازی ، افزایش اعتبار در کسب و کار با کمترین هزینه می‌باشد.

شماره‌های مجازی شما را به عنوان کسب و کاری بین‌المللی در ذهن مشتریان معرفی می‌کند. با ساختن شماره‌ مجازی بصورت رایگان و با قرار دادن این شماره روی محصول ، وب‌سایت یا پلتفرم سازمانی خود ، علاوه بر معرفی کسب‌وکار خود ، به عنوان تجارتی بین‌المللی می‌توان به اعتماد مشتریان افزود.

از دیگر مزایای شماره مجازی می‌توان به بهره‌مندی از تنظیمات منشی تلفن گویا و ایجاد چندین حساب کاربری در پلتفرم‌ها و بسیاری از شرکت‌های خارجی مانند paypal اشاره کرد.

شماره‌ مجازی

خطرات استفاده از شماره‌ مجازی

استفاده از شماره‌ مجازی می‌تواند با خطرهایی همراه باشد. این احتمال برای شماره‌هایی که رایگان ایجاد شده‌اند بیشتر است و توصیه می‌شود تا حدامکان از شماره‌های مجازی رایگان استفاده نکنید.

برخی از این خطرها عبارت‌اند از:

هک شدن اطلاعات تماس به واسطه ارائه‌دهندگان این سرویس :

برخی از هکرها ممکن است دسترسی به شماره‌ مجازی ، اطلاعات موجود در واتساپ یا تلگرام یا دیگر پیام‌رسان‌هایی که از این شماره استفاده می‌کنند را برای مقاصد تبلیغاتی بفروشند.

احتمال از دست رفتن اطلاعات حساب کاربری و عدم تضمین برای برگرداندن آن :

پس از ثبت‌نام در پلتفرمی به کمک شماره‌ مجازی اگر مشکلی در حساب کاربری ایجاد شود ، درصورت نیاز به ورود دوباره به آن پلتفرم ، به احراز هویت مجدد نیاز خواهید داشت. در این حالت ممکن است به دلیل فراموش کردن شماره یا نداشتن برخی دسترسی‌ها ، حساب کاربری خود را کاملا از دست می‌دهید.

 

نحوه ساخت شماره‌ مجازی :

برای ساخت شماره‌ی مجازی دو راه کلی وجود دارد: پولی و رایگان

اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های زیادی هستند که شماره‌های مجازی رایگان و پولی را با اشتراک‌ها و تعرفه‌های متنوعی ارائه می‌دهند.

برخی از این ارائه‌دهندگان  برای سرویس‌های پولی امکان استفاده رایگان از شماره‌های مجازی را برای بازه رمانی معین یا تعداد دقیقه یا پیام فراهم می‌کنند.

در ادامه برخی از ارائه‌دهندگان برتر این سرویس را معرفی می‌کنیم:

ارائه دهنده قابلیت‌ها پشتیبانی پلتفرم قیمت نسخه آزمایشی
Vonage تماس HD و پوشش جهانی بیشتر، Caller ID، فوروارد و بلاک و ویدئو کنفرانس ایمیل و چت ۲۴ ساعته و تماس تلفنی فضای ابری قراردادی ندارد
8x8 تماس صوتی با کیفیت صدای HQ برای همه‌ی کسب‌و‌کارها، ضبط تماس، نمایش ‌شماره‌ تماس‌گیرنده، مانیتور‌کردن و پشت‌ِ خط نگه‌داشتن چت و تماس صوتی ۲۴ ساعته وب، نرم‌افزار، فضای ابری، iOS، اندورید، macOS و ویندوز شروع از ماهی ۱۵ دلار دارد، ۳۰ روزه
RingCentral خدمات برای مراکز تماس‌ و کسب‌و‌کارهای کوچک و ویدئوکنفرانس و تماس صوتی و تصویری بدون محدودیت تماس تصویری کوتاه و چت ۲۴ ساعته iOS، اندروید، ویندوز، فضای ابری و وب شروع از سالی ۲۴۰ دلار دارد، ۱۴ روزه
Ooma قابلیت‌های پیشرفته با تأکید بر نیازهای کسب‌وکارهای کوچک و شماره‌های بومی رایگان و ضبط تماس تماس‌های تصویری کوتاه و چت و تماس صوتی و ایمیل macOS، اندروید، ویندوز، فضای ابری و iOS شروع از ماهی ۱۵ دلار ندارد
Dialpad مناسب برای برگزاری کنفرانس ویدئویی مبتنی‌بر هوش مصنوعی در کسب‌و‌کارهای کوچک و ماس صوتی و تصویری بدون محدودیت ایمیل و تماس صوتی و چت ۲۴ ساعته macOS، ویندوز، وب، فضای ابری، اندروید و iOS شروع از ماهی ۱۵ دلار دارد، ۱۴ روزه
Nextiva مشاغل کوچک و سیستم تماس مقرون‌به‌صرفه برای کارآفرین‌ها، کنفرانس ویدئویی نامحدود، پیام خوشامد‌گویی و فوروارد تماس ایمیل و تماس صوتی و چت ۲۴ ساعته فضای ابری، نرم‌افزار، وب، iOS و اندروید شروع از ماهی ۱۸ دلار ندارد
Grasshopper ترکیبی عالی از قابلیت‌های گوشی و قیمت‌های رقابتی و فوروارد و بلاک تماس و اپلیکیشن موبایل (اندروید) فقط در آمریکا و کانادا ۲۴ ساعته فضای ابری، نرم‌افزار، وب، iOS، اندروید، ویندوز و macOS شروع از ماهی ۲۶ دلار دارد
CallHippo تحلیل داده‌های مربوط به تماس‌های برقرارشده و اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS) و ضبط تماس تماس صوتی، ایمیل، چت ۲۴ ساعته و تیکت‌زدن وب و اندروید و iOS شروع از ماهی ۱۴ دلار دارد
Google Voice برای مخاطبان بین‌المللی و فوروارد و بلاک تماس ۲۴ ساعته وب، macOS، ویندوز، اندروید و iOS شروع از ماهی ۱۰ دلار دارد، رایگان برای استفاده‌های شخصی
VirtualPhone.com فقط برای فریلنسرها و کارآفرینان و اپلیکیشن موبایل چت و ایمیل و تماس صوتی ۲۴ ساعته وب و اندروید شروع از ماهی ۱۹ دلار دارد، ۱۰۰ دقیقه

 

 

تاکنون بسیاری از کاربران از سرویس‌های مختلف شرکت‌های ارئه‌دهنده شماره مجازی استفاده کرده‌اند ، اما بهتر است تاکید کنیم استفاده از سرویس‌های رایگان برای شماره‌های مجازی امنیت‌تان را به خطر بیاندازد و پیشنهاد می‌شود که از سرویس‌های پولی استفاده کنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما همراهان اچ تی سی ایرانی مفید بوده و بتوانید از آن استفاده کنید.

این مقاله توسط  تیم اچ تی سی ایرانی به کمک وب سایت v-user.com نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید